Alanya Tpa Teknik Asansör.

BÖLGELERİMİZ:

  • ALANYA
  • PAYALLAR
  • KONAKLI
  • TÜRKLER
  • MAHMUTLAR

   

  T.P.A. Teknik Asansör insan hayatını taşımanın sorumluluğunu ve önemini her an üzerinde hissetmektedir. Bu sorumluluk T.P.A. Teknik Asansör için hiç bir şeyle karşılaştırılmayacak kadar önemli olmuştur. Takım çalışma ruhu ekip çalışmasını aramıza katılan her arkadaşımıza  eğitimlerini vermişizdir. 

   Yenilikçi  bir ruhla Asansör ve yürüyen merdiven sistemlerine her geçen gün yenisini ekleyerek  montajını ve bakımını yaptığı tesislerin , bina sakinlerinin güvenlik, sağlık ve rahatlığını düşünmüştür.

 

 

Misyonumuz

Kalite bilinci ile kurumsal ve bireysel müşterilerimizin asansör teknolojisindeki gelişmelere paralel ihtiyaçlarını tespit ederek insanların güvenli bir şekilde teknolojik sistemlerden faydalanması  güzel kalıcı eser sunmak kaliteyi üst seviyelerde tutmak misyonumuzdur.

Vizyonumuz

Önce insan diyerek hizmet verdiğimiz firma ve çalıştığımız kişilerin güvenini sağlamak,müşteri istek ve beklentilerin üstünde bir ürünle üst düzey memnuniyet sağlamaktır.

 Başarı Tesadüf değildir.. 

Kerim - Şirket Müdürü

ASANSÖR YÖNETMELİĞİ (2014/33/AB)

Amaç

MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı; asansörler ve asansörlere ait asansör güvenlik aksamlarının karşılamaları gereken temel sağlık ve güvenlik gereklerini, bu ürünlerle ilgili piyasaya arz koşulları ile piyasa gözetimi ve denetimi esaslarını belirlemektir.

Kapsam

MADDE 2 – (1) Bu Yönetmelik;

a) Binalarda ve inşaatlarda kalıcı olarak hizmet veren ve insanların, insan ve yüklerin veya bir kişinin taşıyıcıya zorlanmadan girebildiği ve içindeki kişinin erişim mesafesinde yer alan kumandalarla teçhiz edilmiş olan taşıyıcıya ulaşılabildiği hallerde sadece yüklerin taşınmasının amaçlandığı asansörleri,

b) Birinci fıkranın (a) bendinde atıfta bulunulan asansörlerde kullanılan ve Ek-III’te listelenen asansör güvenlik aksamlarını,

kapsar.

(2) Bu Yönetmelik;

a) Hızı 0.15 m/s’den büyük olmayan kaldırma tertibatlarını,

b) İnşaat şantiyelerinde kurulan kaldırma tertibatlarını,

c) Füniküler dâhil olmak üzere kablolu taşıma tesisatlarını,

ç) Askeri veya polisiye amaçlı özel olarak tasarlanan ve inşa edilen asansörleri,

d) Üzerinden iş yapılabilen kaldırma tertibatlarını,

e) Maden ocağı vinçlerini,

f) Sanatsal icraat sırasında sanatçıların kaldırılmasına yönelik kaldırma tertibatlarını,

g) Taşıt araçlarına monte edilmiş kaldırma tertibatlarını,

ğ) Makinalara bağlı olan ve makina üzerindeki bakım ve muayene noktaları dâhil olmak üzere, sadece çalışma istasyonlarına erişim amacıyla tasarlanan kaldırma tertibatlarını,

h) Dişli rayda çalışan trenleri,

ı) Yürüyen merdivenler ve mekanik yürüyüş bantlarını,

kapsamaz.

(3) Asansörler veya asansör güvenlik aksamlarına dair, bu Yönetmeliğin atıfta bulunduğu risklerin tamamı ya da bir bölümünün ilgili diğer mevzuat hükümleri kapsamına girmesi durumunda bu Yönetmelik hükümleri uygulanmaz veya uygulanması durdurulur.

TARİHÇE

     Bugün dünyamızda harika bir dikey taşıma aracı olarak kullandığımız ve insanlığın hizmetine sunulan asansörün, ilk olarak Avrupadan bütün dünyaya yayıldığını günümüze kadar gelen elimizdeki belgelerden öğreniyoruz. Çok eski çağlardan orta çağa, 13. yüzyılın başlarına kadar kaldırma araçlarının arkasındaki güç, insan ve hayvan gücüydü. Eski Roma İmparatorluğu saraylarında katlar arasında inip çıkan dolapların bulunduğunu yazıtlardan öğreniyoruz. Romalı Mimar VİTARÜS, M.S. 26 yılında yazmış olduğu eserde Roma'da M.Ö. 236 yıl önce dahi yük kaldırmak ve indirmek için bir takım araçlardan söz etmiştir. Daha sonra bu dolapların ilkel bir asansör olduğuna o zamanki bilim adamları karar vermişlerdir. Orta çağ dönemlerinde buna benzer dolapların (asansör) manastırların duvarlarında dışarıdan faaliyet gösteren asansörlerin olduğu bilinmektedir. Bu tür asansörlerin daha çok savunma ve korunma amacıyla yapıldığı, düşmanların gece baskınları yaparak içeriye girmesinin önlenmesi için yapıldığı düşünülmektedir.

17. yüzyılın başlarında VELAYER adındaki bir Fransız mimar bu ilkel aleti biraz daha geliştirerek karşı ağırlık ile daha iyi dengede çalışmasını sağladı ve bu alet elle çevrilerek hareket ettiriliyordu. Bunun adına ise "Uçan Sandalye" adını vermiştir.

15 yıl sonra Amerikalı Mimar HENRY WATERMAN daha büyük bir dolap yaptı ve iki katlı bir binada kullandı. Bu aleti basınçlı hava ile çalıştırarak, insan gücüne ihtiyaç kalmadığını gösterdi.

1867 yılında EDOUX adında bir Fransız mühendis Uluslararası Paris Sergisi münasebetiyle yeni bir kaldırma makinesi yaptı ve adını ASANSÖR (Asseneeur) koydu. Bu makine ziyerete gelen misafirleri en yüksek noktaya kadar çıkartıp indiriyordu. 1878 yılında yine Paris Sergisinde EDOUX gelen misafirleri asansör ile 62,5 metre yüksekliğe çıkarmayı başardı.

1880 yılında bu kez Alman Fizikçi ERNER VAN SİEMENS yeni bir buluş ortaya çıkardı. MANNHEİM Sergisinde elektrikten faydalandı. 1889 yılında Paris'te açılan bir sergide ünlü Fransız Mühendis EİFFEL adını ölümsüzleştirdiği bir de asansör kurdu ve insanlara zahmetsiz bu kuleye çıkarak Paris'i seyrettirdi.

Çok değil tam 3 yıl sonra ülkemizde İstanbul'da tarihin saklı olduğu bir kent Altın Boynuz'un büyüleyici güzelliğine bakan otelde (Pera Palas) Orient Express yolcularını ağırlamak için 1892 yılında Fransız Mimar Alxander Valley tarafından inşa edilmiştir.

Beyoğlu'nda ilk elektrik kullanan bina olmakla birlikte, Türkiye'nin en eski elektrikli asansörü de Pera Palas Otel'de bulunmaktadır. (1892) Otelin en güzel köşelerinden birini oluşturan asırlık asansör adeta Pera Palas'la bütünleşmiş, yenilerine taş çıkarırcasına günümüze kadar güzelliğini ve ihtişamını koruyarak gelmiştir.

TPA FATURA BAŞLIĞIMIZ

TPA ASANSÖE ELEKTRİK ELEKTRONİK İNŞAAT TURİZM VE TİCARET LTD. ŞTİ.

MERSİS : 0859 0632 1650 0016

ALANYA VD : 859 063 2165

Adres: Konaklı Mah. Telat Efendi. Cad. C3-1A - ALANYA

Tel : +90 (242) 565 40 45
Email : info@tpateknikasansor.com.tr
Web : www.tpateknikasansor.com.tr

BİZİMLE ÇALIŞMAK İSTERMİSİNİZ

Özgeçmişinizi muhasebe@tpateknikasansor.com.tr mail adresimize gönderebilirsiniz. 

TOP